Dersin Adı | Şeker Süsleme ve Şekerleme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 444 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders de genel olarak öğrenci şeker hamuru ile tanışacak, süsleme tekniklerini ve çikolatayı yakinen tanımasını sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler, kutlama pastaları yapımını öğrenir ve gelişirler. Butik pastacılık akımını tanır ve tekniklerini öğrenirler. Pastacılıkta çeşitli stil ve teknikler, kuvertür çikolataların seçimi ve uygulanması, süsleme ve pasta dekorasyonu, çiçek yapımı, figür yapımı ve çikolata süslemesi, kalıp ve trüf çikolata yapımını öğrenirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | CLM 444 Ders Programı | |
2 | Dönem Öngörüsü ve Pastacılık Tarihi | |
3 | Sugarcraft Nedir? Tekniklerine Giriş, Ekipman ve Malzeme Tanımları, kullanım Alanları | |
4 | Şeker Hamuru Yapım Teknikleri ve Çeşitleri. Marshmallow Yapım Teknikleri, Krokan Yapım Çeşitleri ve Jelibon Yapım Teknikleri | |
5 | Şeker Hamuru Yapımı, Farklı Malzemeler ile Şeker Hamuru Yapımı, Marshmallowdan Şeker Hamuru Yapımı, Sade Marshmallow Yapımı, Farklı Reçete ile Marshmallow Yapımı, Fındık Krokan, Çam Fıstıklı Beyaz Krokan, Frambuazlı Jelibon, Limonlu Jelibon, Votkalı Jelibon | |
6 | Süslemeye Uygun Kalıp Kurabiye Yapımı, Süsleme Teknikleri ve GingerBread House Yapım Teknikleri, Royal Icıng Yapımı ve Sıkma Teknikleri | |
7 | Cupcake ve Muffin Yapma Doldurma ve Süsleme Teknikleri. Ganaj, ButterCream Çeşitleri ve Frosting Yapımı, Cakepops Yapım Süsleme Teknikleri | |
8 | Kutlama Pastaları Yapımı ve Teknikleri | |
9 | Boyutlu Kutlama Pastaları Yapımı ve Teknikleri | |
10 | Şeker Hamuru ile Pasta Dekorasyonu: Hayvan Figür Yapımı | |
11 | Şeker Hamuru ile Pasta Dekorasyonu: İnsan Figür Yapımı | |
12 | Şeker Hamuru ile Pasta Dekorasyonu: Yenilebilir Çiçek Yapımı ve Modelleme | |
13 | Marzipan Badem Ezmesi Yapımı ve Teknikleri ve Çikolataya Giriş | |
14 | Çikolata Yapım Teknikleri: Temperleme, Truffle Çeşitleri, Roche Çikolata Çeşitleri, Sıcak Çikolata Yapımı | |
15 | Çikolata Yapım ve Süsleme Teknikleri: Kalıp Mulaj Çikolata Çeşitleri ve Teknikleri, Çikolata Dolguları, Çikolataya Şekil Verme ve Çikolatan Kutu Yapımı | |
16 | Yıl Sonu Juri |
Ders Kitabı | Kaynak gösterilen kitaplardan ders notları ve ürün reçeteleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ultimate Chocolate By Patricia Lousada – Le Larousse du Chocolat : Recettes, Techniques et Tours de Main by Pierre Hermé\n-Hello Cupcake, Karen Tack Alan -Richardson – Houghton Mifflin Company\n-Cupcakes From The Primrose Bakery By Martha Swift Lisa Thomas – Kyle Book -Cake and Cake Decorating By Angela Nilsen, Sara Maxwell, Janice Murfitt – Hermes House\n-More From Magnolia By Allaysa Torey – S&S\n-Pasta Yapımı By Emel Başdoğan - İnkılap\n-Çikolata Tarih Sanat Tutku By Nicolatte Negri Denis Buosi - İnkılap\n-Çikolata Büyülü Lezzet By Rosalba Gioffre Alessandro Peccini - GUINTI |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 85 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 132 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest